הסל שלך

הסל שלך ריק

שגרת טיפוח לבייבי החדש

שגרת טיפוח לבייבי החדש

הבייבי הגיע הביתה ואתם מתרגלים לאט לאט לשגרה החדשה. שמירה על שגרת ניקיון וטיפוח חשובה על מנת לשמור על בריאות עורו העדין של התינוק והכרחית במיוחד בשלבים ראשוניים אלה. כאשר התינוק נולד, עורו עטוף בשכבת הגנה הנקראת ורניקס, שמתחילה להיווצר בשליש השני להריון ויורדת במהלך השבוע הראשון לחייו. עורו של התינוק נותר חשוף להשפעות מזג האוויר ולמזהמים מהסביבה. מכיוון שעורו העדין של התינוק דק ורגיש יותר מעורו של המבוגר ומערכת החיסון שלו חלשה יותר, התינוק חשוף יותר ליובש ולמחלות עור, כמו תפרחת חיתולים או אסטמה של העור.

בנוסף, עורו העדין והדק של התינוק נחשף לאתגרים רבים לאחר הלידה, כמו להשפעות של טמפרטורה ולחות משתנים, לכימיקלים, חומרי צבע בבגדים וחומרי כביסה, העלולים לגרום ליובש, גירוי ואדמומיות ולכן הוא דורש טיפול מסור וקפדני. באמצעות שגרת טיפוח נכונה, ניתן להגן על העור, להקנות לו לחות ולשמור עליו.

 

הנה מספר טיפים אשר יעזרו לשמור על עורו העדין והרגיש של התינוק:

  • רחצה - בשבועות הראשונים לחייהם, התינוקות כמעט ואינם מתלכלכים באזור הגוף מלבד אזור ההחתלה, לכן אין צורך במקלחות לעיתים קרובות. רחצה תכופה מידי (מידי יום) תוך שימוש בסבון, עלולה להסיר את השמנים הטבעיים המגנים על עור התינוק ולהשאיר את העור פגיע ויבש. במהלך השבועות הראשונים, לרוב אין צורך בשימוש בסבון, שכן אמבטיה עם שמן אמבט, אשר משאירה על עור התינוק שכבת הגנה השומרת על הלחות שלו עשויה להספיק. חשוב להקפיד על מי אמבטיה פושרים (קרובים לטמפרטורת הגוף), משך רחצה של לא יותר מ-5-10 דקות וטמפרטורת חדר חמימה. מיד עם סיום הרחצה יש לייבש את התינוק ע"י טפיחות עדינות במגבת ומיד לעטוף אותו.

 

  • קשקשת - היווצרות קשקשת / קליפה על קרקפת התינוק היא תופעה שכיחה בקרב תינוקות עד גיל 3 חודשים. מדובר בתהליך טבעי. יש לשמור על ניקיון הקרקפת וחשוב להקפיד לא לנסות לקלף את הקליפה כדי לא לפצוע את העור ולגרום לזיהום. מומלץ להשתמש בשמפו עדין המסייע בריכוך והרגעת עור הקרקפת, כמו שמפו הקצף של מוסטלה.

 

  • הענקת לחות  עור התינוק, שהינו דק ועדין, נוטה יותר ליובש, שעלול לגרום לגירוי ואי נוחות. לכן חשוב לשמור על הלחות שלו, בעיקר במצבים של אוויר קר ויבש או בעת חימום הבית. מומלץ מיד לאחר המקלחת וייבוש הגוף למרוח קרם לחות המותאם לעורם של תינוקות. חשוב למרוח את הקרם בסמוך לזמן המקלחת על מנת לשמור על לחות העור.

 

  • תפרחת חיתולים - תופעה שכיחה מאוד אצל תינוקות בחודשים הראשונים לחייהם. זוהי דלקת של העור המופיעה בצורת אדמומיות, גרד ולעיתים אף בקילופים וחתכים באזורים המכוסים בחיתול, כמו ישבן, ירכיים פנימיות ואיברי המין. תפרחת חיתולים נגרמת לרוב ממגע ממושך של חיתול רטוב ומלוכלך עם עור התינוק, או כאשר לא מייבשים כראוי את עור התינוק לאחר המקלחת. לעיתים תפרחת חיתולים מחמירה ומתפתח זיהום חיידקי או פטרייתי. על מנת להימנע מהמצב, מומלץ מאוד להקפיד על החלפת חיתול לעיתים קרובות וכמובן להחליף חיתול מיד כאשר הוא מלוכלך או רטוב. עם החלפת החיתול יש לשטוף היטב את האזור במים חמימים. במידה ומשתמשים במגבונים, יש להקפיד שיהיו ללא חומרי ריח ואלכוהול .יש לתת לאזור להתייבש לחלוטין ולא לשפשף את העור. ניתן למרוח משחת החתלה, כמו משחת ההחתלה בעלת האפקט המשולש של מוסטלה למניעה, הרגעה וטיפול בתפרחת חיתולים, ורק אז לשים חיתול חדש.

 

  • התינוק זקוק למגע  עיסוי התינוק הוא דרך מצוינת להעביר אהבה ולשפר את הקשר עם התינוק. כמו כן, המגע עוזר לתינוקות להיות רגועים יותר ולישון טוב יותר. העדיפו שמן עיסוי משמנים צמחיים ובריח שאתם אוהבים. השכיבו את התינוק על שמיכה רכה או בד בחדר חמים, שימו מעט שמן עיסוי ביד וחממו אותו ע"י שפשוף הידיים, עסו את גוף התינוק באמצעות מגע עדין.

 

עודכן ע"י קארין ביטרמן זנדהאוז, יועצת מדעית למותג מוסטלה

לכתבה הבאה